FANDOM

Úprava desek servodekodérů

Když jsem na sklonku 2014 přišel na úžasný nápad, že začnu stavět kolejiště, odebral jsem několikero hotových (neosazených) plošných spojů z dílny DCC Koleje. Se software od Fuldy, který umožňuje nastavit pozici serva pro obě polohy (rovně, odbočka) se používá mnohem lépe ... no, a po prakticky 2 letech došlo na plné osazení servodekodéru 7 vyhýbkami, takže začal pracovat i druhý PIC.

Sice jsem si přečetl, že "slave" si neumí nechat nastavit adresu, že je nutné PIC přemístit na chvíli do master desky - ale to, že se prakticky nedá dekodér konfigurovat (neb nastavení pro servo #1 se propíší do #1 a také #5) mně namíchlo.

Pro hotové spoje mám tedy "humpoláckou" metodu: Přerušit vedení DCC signálu z optočlenu do PICů a přerušené místo přemostit 2pinovým konektorem, ne který se dá nasadit jumper. Sundá-li se jumper, bude příslušný PIC bez řízení a tudíž i bez programování.

V zelených bodech se plošňák provrtá vrtákem 0,8mm, v červených místech proškrábne pilníkem či skalpelem. Do děr se pak osadí oboustranný kolík. Protože jsem neměl jumper, tak jsem si stvořil nouzový z dutinkové lišty a drátu...
Master

Slave dekodér

Destička pro SLAVE vypadá trochu jinak, bohužel je nutná propojka. Nezapomenout na smršťovací bužírku na koncích drátu ! Červeně jsou přerušené dráhy, zeleně naznačeno kam má jít jumper, modrá je drátová propojka:

Slave-oprava

Masky pro leptání

Pro ty, co nepoužívají DPS vyrobené p. Kratochvílem ale leptají si sami jsem v GIMPu upravil motiv a přidal díry pro jumperové kolíky:

Master2
Slave-maska

Pro jistotu též ve formátu PDF kvůli velikosti:

Soubor:Master2.pdf Soubor:Slave2.pdf